Pravý Račan

(báseň o pravém račanovi, co robí, jak uvažuje...v prvej osobe...)

Ja sem pravý Račan, ja po chotári hrdo kráčam,
rozhlížam sa vpravo-vlevo, očúvam....
Pozorne očúvam do co vraví,
do nám to tady šlohnút sce a do to tady kazí.

Kazí nám to prihnanec, 
mosíme ít hnedka na vjec.
Vymyslíme kulehu, ukujeme trable,
s traktorem rád jazdím, mám aj veliké hrable.

Zle sa mi spáva,
a místo vinohradu enem burina a tráva.
Vadzá mi farmárove kozy,
co to je, on ich do našeho vodzí.

A  ked dojde jeseň,
zaspívam si našu pieseň.
Píseň o Rači,
šak coskoro místo vinohradú, tam budú bývat boháči.

Hrozno nezbírám, strapce málo zreli,
vysadnem na traktor, zajazdím si relly.
Do burčáka pridám jablká a hrušky,
obíračky to sú o nervy skúšky.

A víno bez vody, chucí jak jahody.
To by tak bylo, aby toto nalévali naše hospody.
Vyrobím vodnára,
po trošku nalejem teho hosťom,
Nenápadne sledujem, pozorujem očkom.

Počúvajte všetci,
nedajte na závislivé reči.
Nic oni netušá, chucí im výborne,
dobré chýry sa šíra, vjedzá o mne až pri Brne.



Peter Vajs, dôchodca
Peter Vajs  2020©

Komentáre